Fit blijven tijdens je studententijd (deel 1)

Fit blijven tijdens je studententijd kan best lastig zijn. De vele biertjes zijn de meeste (kroeg)avonden niet op 1 hand te tellen en echt tijd om een goede maaltijd neer te zetten is er niet. Studenten hebben het altijd druk en hebben weinig tijd om te sporten.

Nu begrijp ik dat niet iedereen naar de sportschool wilt. Maar om fit te blijven zijn er veel meer opties dan alleen de sportschool. Zeker als je er niet van houdt om naar de sportschool te gaan zou ik het in een andere manier gaan zoeken. Het hoeft namelijk helemaal niet moeilijk of duur te zijn, het is alleen even die ene omschakeling die je net moet (willen) maken om het verschil te zien.

Het kan hem namelijk al zitten in de kleine dingen.

Eten/drinken

  • Pak op je brakke ochtend niet de bacon uit de koelkast om die onder je eitje te bakken, maar pak een plakje kipfilet. Heel lekker en veel gezonder.
  • Zorg dat je de hele dag door water drinkt. Laat de frisdrank (zoveel mogelijk) staan. Scheelt ook weer een paar euro en is veel beter voor je lichaam!
  • Ontbijt altijd. Ontbijt is echt de belangrijkste maaltijd van de dag. Als ik die oversla, wat praktisch nooit gebeurt, heb ik de gehele dag trek en pak ik sneller verkeerde dingen.
  • Zorg ook altijd dat je ontbijt in huis hebt, zodat je niet op je brakke ochtend met veelte veel trek de supermarkt in duikt en vervolgens met de ‘verkeerde’ dingen thuis komt. Scheelt geld en is weer beter voor je lichaam.
  • Bier is lekker, maar er zitten veel calorieën in. Zorg dat je het af en toe even afwisselt met een glas water. Of als je  toch nog zin hebt in alcohol, neem dan wodka spa rood.

 

Bewegen

  • Pak de fiets in plaats van de bus, ook nu het kouder wordt. Op de fiets wordt je meteen lekker wakker wat er weer voor zorgt dat je meteen geconcentreerd je college in kan. Daarnaast is de bus in Groningen toch altijd belachelijk druk, dus heel chill sta je daar toch niet.
  • Pak de trap in plaats van de lift. Het is zo simpel en veel beter.
  • Spreek met een vriend/vriendin af om samen te sporten. Dit kan zijn van samen lopen naar college tot samen naar de sportschool. Daag elkaar bijvoorbeeld uit om elke dag een x aantal stappen te zetten. Bijna elke telefoon tegenwoordig heeft wel een stappen teller.
  • Pak een moment voor jezelf en ga een paar oefeningen doen. Touwtje springen, planken, squats, lunges, dippen. Allemaal oefeningen die niet veel tijd kosten en die je op veel plekken kan doen. Daarnaast vind ik het zelf altijd heerlijk om even tussen het studeren door even te sporten. Blijf ik wakker van.

Mocht je nu wel naar de sportschool willen, lekker bezig!, dan heb ik ook een paar workout video’s gemaakt. Over een tijdje hoop ik er weer wat meer tijd voor te hebben, maar tot die tijd zijn dit hele fijne oefeningen.

 

Doe jij al mee met mijn win actie? Voor mijn verjaardag mag ik twee super toffe posters van Desenio weggeven aan een van jullie. Bekijk even deze blogpost voor alle informatie!

 

2 Comments

  1. Sanne 28 oktober 2016 / 11:30

    Haha, heel herkenbaar! Zeker die meerdere biertjes in de kroeg…. :p

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *