Sport update najaar 2016

Jeetje, ik geloof dat er nog nooit zoveel updates in een week online zijn geweest. Sowieso is er de afgelopen tijd niet veel online geweest. Ik heb nog steeds niet helemaal mijn ritme lekker te pakken. Heb telkens het gevoel dat ik achter de feiten aan loop en eigenlijk gebeurt dat ook.

Het sporten op zich gaat goed. Want laten we eerlijk wezen, ik sport 8,5 uur per week. Sinds ik niet meer paard rij heb ik niet zoveel sport uren gemaakt. Maar ik wil het aantal uren wel echt gaan opschroeven. Ik heb de gym al even niet van de binnenkant gezien en dat kan echt niet langer.

Het is niet dat ik geen motivatie heb, want ik wil heel graag. Het ligt er meer aan dat ik mijn draai nog niet helemaal heb gevonden. Sporten op school, (om de week) hockeyen op maandag, Unitas’ eerstejaarsperiode, studeren, bloggen, YouTube.. Ik vind het erg lastig te combineren en ik vind dat ik er behoorlijk in faal. Daarnaast voel ik me ook nog niet helemaal optimaal. Ik ben momenteel erg grieperig en ja, zo’n break up hakt er ook best in.

G.C.H.C

Zodra de eerstejaarsperiode bij Unitas voorbij is, het duurt nog ongeveer een maand, zal ik elke week gaan hockeyen. Ik ben sinds dit college jaar lid bij G.C.H.C en vermaak mij daar enorm. Ook daar heb ik al wat leuke mensen ontmoet en ik hoop dat dat alleen maar gaat groeien. Het is zo leuk om na al die jaren weer te hockeyen. Ik heb jaren alleen maar paard gereden en nu vond ik het weer tijd voor een team sport.

Zwemmen

Verder ben ik van plan meer te gaan zwemmen. Op school zwem ik nu twee keer per week. Ik heb over een tijdje een tentamen waarin we in 12 minuten 500 meter moeten zwemmen voor een 5,5. Nu hebben we elke maandag een oefen moment. Als je elke keer naar het oefen moment komt, hoef je uiteindelijk nog maar 18 baantjes te zwemmen voor die 5,5. Het zwemmen vind ik super leuk, maar het goed zwemmen lukt nog niet helemaal. Ik heb telkens het idee dat ik bijna verzuip en ik krijg nog veelte veel water binnen. Om wat meer te oefenen wil ik door de weeks wat vaker gaan zwemmen. Bij de Aclo, waar ik lid van ben, kan je op meerdere momenten gedurende dag vrij zwemmen. Hier wil ik niet alleen gebruik van maken om mijn techniek te verbeteren en mijn conditie omhoog te gooien, het is ook gewoon super goed voor je lichaam. Afgelopen vrijdag is tijdens het klimmen mijn schouder weer eens bijna uit de kom gegaan. Iets wat echt ontzettend veel pijn doet en waar ik best even last van heb. Het is voor mij dan ook erg belangrijk om de spieren rondom mijn schouder sterk te houden zodat die de klap op kunnen vangen.

Fitness

Daarnaast wil ik gewoon weer minstens twee keer per week een uurtje in de gym staan. Ik vind kracht training heerlijk en heb dat echt gemist. Ik ga proberen dit vanaf volgende week weer in mijn schema te gooien. Zo denk ik dat het prima moet kunnen op dinsdag en donderdag.

Oh en mijn conditie wil ik ook even goed aanpakken. Jongens, hoe moet ik dit allemaal gaan plannen!?

Het zal allemaal niet in een keer goed gaan, maar ik denk dat het uiteindelijk wel weer los loopt. Straks is het bij Unitas wat rustiger. Kan ik weer elke week hockeyen en hoop ik weer wat beter in mijn vel te zitten.

Hoe gaat het sporten bij jullie?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *