Trainingsweek 2: Spaak, Pilates, Sportmassage

Hee! Excuses dat week twee iets later online is gekomen dan mijn bedoeling, maar ik moet gewoon even m’m draai gaan vinden in het komende ritme (college, sporten, bloggen, studeren).

Goed, vorige week heb ik drie keer gefietst, deed ik voor het eerst Pilates en ging ik voor het eerst naar een sportmasseur. Ik had eigenlijk wel verdere afstanden willen fietsen, maar mijn lichaam protesteerde opnieuw.

Trainingen

Op dinsdag fietste ik mee met een Spaak womensride en reden we 51,4 km. Ik voelde me goed en het ging eigenlijk ook wel erg goed. Ik fietste ook nog een deel op kop met Ilse en dat gaf wel een goed gevoel. Met de Spaak womensride op dinsdag wordt er met een gemiddelde van 27 km/h gefietst en ik had een maximum van 42,8 km/h. We fietsten 124 hoogtemeters en ik fietste 14 pr’s. Tijdens deze rit verbrandde ik volgens mij Fitbit 1107 kcal.

Woensdag ochtend ging ik naar Yoga Underconstruction voor een Pilates les. Een van mijn docenten van vorig jaar geeft daar les en ik wilde het al heel lang uitproberen voor mijn blog. Later komt er dus nog een iets uitgebreidere post over online. Ik vond het heerlijk om op die manier mijn dag te beginnen.

Donderdag en vrijdag nam ik rust. Ik had zoveel last van mijn benen na de Spaakrit. Ik word gek van het feit dat m’n benen zo stom doen. Laat mij gewoon lekker trainen…. Doordat ik echt met mijn handen in het haar zit over wat er met mijn benen aan de hand kan zijn maakte ik een afspraak bij Pr Sportmassage om mijn benen los te masseren. €20 voor een halfuur. Mijn quadriceps werden los gemasseerd en dit deed mega veel pijn. Ik dacht echt dat ik kapot ging, haha. Dat het pijn ging doen wist ik, maar dit was echt niet grappig. Helaas kon en mocht de masseuse mij geen advies geven. Ze is nog student.. Volgende keer ga ik dus weer naar mijn eigen fysio, dan maar iets meer betalen.

 

Op zaterdag was ik weer op stal aan het werk en daar verbrand ik altijd giga veel kcal.

Het was verder ook wel lekker weer en ik had zoveel zin om te fietsen dat ik dat ook gewoon even deed. Ik fietste een heerlijke 30 km in 1.10.59 met een gemiddelde van 25,4 km/h en een maximale snelheid van 34,6 km/h. Ik fietste 74 hoogmeters en 16 overwinningen waarbij de meeste pr’s waren.

Zondag was ik vrij van het werk en wilde ik weer een rondje fietsen. Als ik het zo zie heb ik niet gigantisch veel vastigheid in mijn trainingen. Misschien wel verstandig om dat in te gaan bouwen..

Goed, zondag dus. Ik fietste 39,5 km in 1.37.04 met een gemiddelde van 24,5 en een max van 42,1 km/h. Ik fietste 88 hoogtemeters en 3 overwinningen.

Tijdens dit rondje heb ik, zoals je kan zien, niet echt een constante hartslag gehad en ik weet niet zo goed hoe dat kan. Iemand een idee?

 

Goed! Mijn benen voelde na de massage heel beurs, maar wel al een stuk beter aan. Wel kwam ik er toen achter dat het dus niet alleen uit mijn quadriceps komt, maar ook uit mijn hamstrings en kuiten. Ik hoop snel bij mijn eigen fysio terecht te kunnen voor een volgende sportmassage. Ondanks dat ik niet zoveel heb kunnen trainen als ik wilde, ben ik over het algemeen best tevreden. Ik baal wel dat ik niet naar de sportschool ben geweest. De komende tijd ga ik even kijken hoe ik dit het beste in kan plannen naast alle andere dingen die ik moet doen.

Inmiddels zit de nieuwe trainingsweek weer op de helft en hier kunnen jullie volgende week alles over lezen. Mijn trainingen bij Tandje Hoger zijn ook begonnen, dus daar zal je volgende week ook meer over lezen.

Succes deze week met trainen!

 

Liefs,

Kirsten

 

 

2 Comments

  1. Judith 11 september 2017 / 14:56

    Fijn dat je benen een beetje beter voelen na de massage! lijkt me erg pijnlijk zoals je het beschrijft!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *