Burn-out update: Hoe gaat het nu?

We zijn alweer even verder en ik dacht, laat ik jullie even vertellen hoe het momenteel gaat! De zon laat zich goed zien en dat doet mijn humeur en energielevel heel veel goeds.

 

Het is dat ik gister ochtend opeens even een dipje had, maar anders had ik graag willen zeggen dat ik al een paar weken geen traan had gelaten. Ach die drie tranen van gister tellen ook niet echt mee. Ik was vorige week nog bij de psycholoog en ik word altijd zo vrolijk van die vrouw! Ze is zo heerlijk positief en weet mij altijd te vertellen wat ik wél kan, in plaats van wat ik niet kan. Werkt echt enorm goed voor mij. We hebben ook gewoon mega fijne en leuke gesprekken, iets wat mij enorm veel energie geeft.

Ik voel me steeds beter, ben echt 100 keer vrolijker dan acht weken geleden en heb weer zin in het leven! Ook wel erg belangrijk ;). Ik merk dat ik steeds meer energie heb en dat is echt het grootste verschil met een paar maanden terug. Toen was ik echt overal veelte moe voor en lukte niks. Die vooruitgang vind ik misschien nog wel weer het fijnste. De hele dag moe zijn is namelijk echt rete vermoeiend kan ik je vertellen ;p. Wel ben ik erg moe nadat ik veel sociale dingen heb gedaan, daar moet ik echt van bijkomen. Dat vind ik wel echt lastig, maar ik probeer nu bewuster met die momenten om te gaan en écht even rust te plannen voor mezelf.

Ik sport zoveel omdat ik het onwijs lekker vind. Ik kan mijn koppie leeg maken, het zorgt ervoor dat ik fit blijf in mijn hoofd en in mijn lijf, het bezorgd mij een glimlach op mijn gezicht en ik kan er goed door slapen.

Ik ben dan ook echt heel benieuwd hoe het straks gaat als ik weer een vak ga volgen. Het zal natuurlijk niet mega druk worden, zoals je wel hebt als je gewoon fulltime studeert, maar het is fijn om op deze manier weer rustig te beginnen. Het is ook niet dat ik naast het studeren niks doe. Mijn blog gaat steeds beter en dat vind ik onwijs leuk, daarnaast werk ik nog op stal en sport ik 4-6 keer per week. Soms krijg ik nog wel een lichte paniek aanval als ik denk aan het feit dat ik straks weer ga studeren, maar dat wordt gelukkig steeds minder. Ik vind het namelijk ook heel erg leuk. De studie die ik doe past goed bij mij, de mensen vind ik (over het algemeen haha) erg aardig en ik word er gewoon echt blij van.

Met de psychologe heb ik het er ook over gehad dat ik volgend jaar weer stage moet lopen. Ik probeer nu een fijn bedrijf te zoeken in Groningen. Maar een fijn, passend bedrijf vinden is nog best lastig.. Ik heb namelijk echt structuur en een andere manier van samenwerken nodig dan iemand zonder ADD. Niet dat ik het erg vind, maar ik merk dat veel bedrijven hier (nog) geen ruimte voor hebben en dat vind ik wel eens lastig. Maar ik geef niet op, dat zit ook gewoon echt niet in mij, er komt vast wel een leuk bedrijf voorbij waar ik stage kan lopen. Mijn interesse gaat uit naar een bedrijf waar ik onderzoek kan doen naar het effect van een sportieve leefstijl op ADD. Ik ga dus even een lijstje opstellen voor mijn slb’er zodat ik samen met hem kan kijken naar geschikte bedrijven.. To be continued!

 

Verder helpt het nog steeds onwijs goed om veel te sporten. Soms krijg ik op Instagram wel eens berichtjes dat ik te veel sport, of dat ik met 1 training per dag echt wel genoeg doe, dat ik geen topsporter ben en daarom echt niet zoveel hoef te trainen. Het is vast allemaal heel aardig bedoeld, maar soms word ik er een beetje gek van, haha! Ik sport zoveel omdat ik het onwijs lekker vind. Ik kan mijn koppie leeg maken, het zorgt ervoor dat ik fit blijf in mijn hoofd en in mijn lijf, het bezorgd mij een glimlach op mijn gezicht en ik kan er goed door slapen. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen zoveel wilt/kan sporten als dat ik nu doe en dat is ook helemaal niet erg. Maar laat mij dan ook gewoon lekker mijn ding doen! 🙂

Ik doe nu sinds een paar weken een keer per week yoga en dat gaat goed. Ook ben ik weer twee keer gemasseerd en word ik vandaag weer gekraakt. Mijn benen herstellen telkens enorm slecht en we gaan toch nog maar even verder kijken hoe dat nu toch kan. Als de behandelingen bij de manueel therapeut alleen op korte termijn blijft werken word ik waarschijnlijk door gestuurd naar een psychosomatische therapeut. Om precies te weten wat dat allemaal is moet je Google even gebruiken, want dat is nog al veel om hier uit te leggen haha.

Dit weekend ga ik naar de sauna met twee vriendinnen en ik denk dat dat ook heel goed voor me gaat zijn. Even een dag helemaal niks. Lekker ontspannen en rust nemen. Daar krijg ik ook een sportmassage en ga ik even genieten van alles wat het complex te bieden heeft. Plus natuurlijk van de gezelligheid met mijn vriendinnen!

 

Al met al gaat het dus eigenlijk nog steeds telkens een stuk beter! Er zit echt een stijgende lijn in en daar geniet ik van. Ik ben heel trots op het feit dat ik destijds zelf aan de bel heb getrokken. Een mentale ziekte is heel lastig, niet alleen voor jezelf maar ook voor de buitenwereld. Als je een gebroken arm hebt weet iedereen wat daar het behandelplan en de duur van is, bij een mentale ziekte is dat een ander verhaal. Daarbij is het probleem met mijn benen en rug ook gewoon erg lastig. Hoe vaak ik wel niet te horen krijg dat ik maar gewoon door moet gaan, of juist niet, maar gewoon beter moet rekken en strekken… Gelukkig snapt de manueel therapeut goed wat ik bedoel en zijn we nu opzoek naar de juiste werking. Dat probleem is dus nog niet helemaal opgelost, maar ik denk wel dat we op de juiste weg zijn nu.

 

Hoe gaat het met jou? Ben je druk bezig? Ben je blij? Vraag jezelf dat af en toe even af. Vind ik altijd heel fijn en werkt echt goed! 

Geniet van je dag!

 

Liefs,

Kirsten

2 Comments

  1. Iris 11 april 2018 / 13:34

    wooow leuk om te horen dat het beter gaat! Ik volg je nu een tweetal weken en vind fantastisch dat je ook van fuetsen houd! Ikzelf ben/was ook enorm vermoeid! De enorme slaapproblemen, tekorten, druk en stress namen m’n leven over! Dus ik denk dat we op dezelfde lijn zitten! Ik ben weer zoals vroeger elke dag beginnen fietsen en dat helpt me er bovenop! Elke dag 10 km ☺️ (of ongeveer). En je studie zal wel goed lopen! Gewoon een dagstructuur en elke dag een beetje doen en een planning maken! ook al volg je die niet… een planning hebben geeft je rust 😌 Good luck!

    • Kirsten 11 april 2018 / 14:19

      Ja ik ben ook heel blij dat het echt een stuk beter gaat! Fietsen is heerlijk he!? Zorgt voor veel rust in je hoofd en ik vind het een hele fijne manier van sporten. Ik ben nu ook aan proberen dat er wat meer structuur en routine in de dagen zit, zodat ik niet te impulsief bezig blijf haha. En dat ik vast kan wennen aan de structuur van het studeren!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *