KOKKERELLEN MET KIRSTEN – Review 7 ingrediënten Vegan

Yes! Ik was zondag avond aan het koken, maakte daar een mini filmpje van, verstuurde die in de familie app met de tekst: Kokkerellen met Kirsten. En hoppa. Een nieuw (briljant) idee was geboren. Kokkerellen met Kirsten. Hoe leuk klinkt dit? Ik vind het dus echt fantastisch leuk en word er rete enthousiast van. In deze rubriek wil ik recepten delen, kookboeken reviewen (zoals vandaag), met anderen koken, praten over eten en alles delen wat met eten te maken heeft. Ik ben dol op eten en ja, waarom zou ik daar dan niet iets leuks mee doen!? Misschien dat ik dit ook wel door ga pakken op YouTube, maar dat is nog even een vraag. Goed, nu tijd voor een review, de eerste in deze rubriek en ik denk dat het een hele leuke is. Van Karakter Uitgevers B.V. mocht ik dit boek reviewen en hier is ie dan! Dit boek heb ik dus #gekregen.

Plantaardig eten is iets wat de afgelopen jaren een enorme boost heeft gekregen. Je kan er overal wat over lezen, bijna elke (hippe) koffietent heeft wel een vegan optie op de kaart en de supermarkt krijgt steeds meer plantaardige opties. Ik ben hier heel blij mee. Ik eet best vaak plantaardig. Naast dat ik het heel erg lekker vind, vind mijn buik het ook erg fijn. Daarnaast vind ik het een enorm fijn idee dat ik er het milieu minder mee belast, het beter voor de dieren is (duh!) en ik kook er creatiever door. Wel vind ik he soms lastig, moet ik een beetje puzzelen en vind ik dat het vaak gepaard gaat met een enorme ingrediënten lijst. Dit kookboek laat zien dat je ook vegan kan eten zonder een eeuwige lijst aan ingrediënten. In mijn ogen echt heel erg fijn, dus het is de hoogste tijd om dit boek goed te bespreken.

Het boek is als volgt ingedeeld: Start, Vers, Snel, Voedzaam, Delen, Zoet, Basis, Mijn voorraadkast. Voordat we bij de recepten aankomen heeft de schrijfster een mooi inspirerend verhaal geschreven over haar weg in het vegan eten. Ik zelf ben mij ook steeds bewuster geworden wat ik in mijn mond stop, wat dit voor mijn lichaam betekend, maar ook zeker voor het milieu. Ik vind dat echt enorm belangrijk en wil hier graag meer over leren.

Het boek staat vol met enorm lekkere recepten. Als ik het lees krijg ik direct zin om de keuken in te springen en aan de slag te gaan. Koken is ook een soort therapie voor mij. Ik vind het echt heerlijk. Het fijne van dit kookboek vind ik dat er niet te veel poespas in staat, dat vind ik ook wel echt passen bij de stijl van dit kookboek. Misschien zelfs wel bij de visie van deze inspirerende mevrouw. Wel vind ik het jammer dat niet elk recept een foto bevat. Ik wil zien hoe het eruit ziet, ik wil gelokt worden door de foto. Maar de foto’s die er dan in staan vind ik dan wel weer heel erg mooi.

Wat ik zo leuk vind is dat het voor mij voornamelijk nieuwe recepten zijn (althans, voor mij nieuwe recepten!). Ik eet al een jaar of 2 zo nu en dan vegan. De ene keer meer dan de andere keer, maar echt nieuw is het niet voor me. Des te leuker vind ik het dat hier allemaal “onbekende” dingen voor mij in staan. Zo leer ik weer nieuwe smaken kennen en krijg ik waarschijnlijk weer nieuwe favorieten. Ik heb ook even de Instagram van Rita bekeken. Zeker een musthave als je van vegan eten houd, er meer over wilt leren/meer inspiratie wilt. Wauw. Die foto’s! Ik krijg er direct trek van ;).

Binnenkort ga ik er een recept uit koken en die deel ik dan op de blog en misschien dus ook op YouTube! Ga jij het boek aanschaffen?

Het boek is te koop voor €19,99 en is onder andere te koop via Bol.com!

Wat mij betreft is dit een heerlijke toevoeging aan je (kook)boekenkast en een echte must als je meer plantaardig wilt koken. Binnenkort ga ik er een recept (of meerdere) uit koken/bakken. Misschien alleen via de blog, misschien ook via YouTube!

Liefs,

Kirsten

Ps; dit boek heb ik ontvangen van Karakter Uitgevers B.V. Ik word hier verder niet voor betaald!