Wielren update! Samenwerking, wedstrijden rijden?

Hee! Ik heb al even geen wielren update gegeven dus daar vond ik het de hoogste tijd voor. De afgelopen tijd is er wel het een en er veranderd en daar wil ik het vandaag in deze wielren update over hebben. Lees je met mij mee? Ik zal het hebben over mijn samenwerking met D1 Fietsschema’s op maat, Paretini wielrenkleding, wedstrijden rijden en nog meer! Klik snel verder en lees mee. 

Trainingsschema

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een trainingsschema gemaakt door Erwin Florie van D1 Fietstrainingen. Erwin maakt op maat gemaakte schema’s. Ik wil graag mijn conditie verbeteren en Erwin zorgt ervoor dat ik nu de juiste trainingen rijd om dit te bereiken. Dit is een samenwerking tussen Erwin en mij. Eentje waar ik erg blij mee ben! Op deze manier ben ik veel gerichter aan het trainen in plaats van alleen maar “doelloos” rondjes rijden. Ik train nu ook met hartslag en cadans meter (al moet ik m’n cadansmeter nog even beter vast zetten want nu pakt ie m steeds niet, oeps haha). Het contact tussen Erwin en mij verloopt soepel, als ik iets niet begrijp of juist wil weten kan ik m appen of bellen. Hij houdt mijn trainingen in de gaten via strava.

Paretini

En naast mijn samenwerking met D1 Fietstrainingen heb ik ook een samenwerking met Paretini. Parentini is een super mooi, Italiaans wielrenners merk wat zijn naam in Italië al lang gevestigd heeft, maar dat nu ook wilt in Nederland! Ik vind de broeken en dan vooral het zeem heel fijn zitten. Tot nu toe is dit wel echt de fijnste broek die ik heb, maar het is ook meteen de duurste haha! Ik heb trouwens deze broek ;).

Women on Wheels event

Afgelopen zondag, met moederdag was het tijd voor het Women on Wheels event! Samen met Joanne ging ik die kant op. Om kwart voor negen stapte we op de fiets richting Wielrencentrum NOORD te  Assen. Toen we daar aan kwamen zagen we al dat het niet zo druk was, wat natuurlijk heel jammer was (vooral voor de organisatie!), maar toen onze fietsen in de bewaakte stalling stonden begonnen we met de eerste clinic. Het was een clinic over trainingsleer welke toevallig door Joanne haar vader werd gegeven. Daarna ging ik naar een clinic voeding, Joanne ging baanwielrennen en daarna werd ik overgehaald door Henrieke om mee te gaan doen aan de oefen koers. Joanne deed ook mee. Ik vond het een klein beetje spannend, maar vooral super leuk! Ik was daarna wel echt kapot en dat terwijl we ook nog 45 minuten gingen mountainbiken en nog 35 km naar huis moesten.. Ik vond het een leuke dag. Het enige wat ik wel jammer vond is dat veel van de theorie bij de clinic’s al bekend voor mij was.. Echt veel heb ik er dus niet geleerd. Wel lijkt het mij leuk om volgend jaar weer te gaan. Dan ga ik gewoon meer praktijk clinics doen en laat ik de theorie lekker voor wat het is ;). De oefen koers viel trouwens precies op het moment dat het keihard regende. Maar ik moet heel eerlijk zeggen, ik vond het super leuk en het smaak absoluut naar meer….!

Koersen?

De oefen koers was dus echt heel leuk. De eerste 4 minuten moest ik echt even wennen. Het regende, de baan voelde wat glad en ik kon m’n adem niet onder controle houden. Al snel kon ik de knop om zetten en wilde ik alleen maar zo dicht mogelijk bij m’n voorganger blijven. Ik was daar echt gebrand op en dat gevoel vond ik heerlijk! Ik ben nu aan het kijken of ik 3 juni mee kan doen met ICW Langelo wat georganiseerd wordt door mijn vereniging, Tandje Hoger. Alleen ik lig nu wel al de hele week met een zwaar vermoeid lijf op de bank.. Hier kan je trouwens lezen wat ik voor pijn heb in mijn benen. Misschien wordt het toch nog tijd voor een soort van acupunctuur sessie oid.

Focus verleggen

De afgelopen jaren stond mijn focus heel erg op het afvallen en fitnessen. Het stabiliseren van m’n schouder (mijn linkerschouder gaat snel uit de kom) en vooral #gainz maken. Ik vind fitnessen heel erg leuk om te doen, maar ik ga nu echt even de focus verleggen. De laatste tijd  heb ik wat te veel gesport waardoor mijn lichaam niet zo blij was. Ik ga nu proberen 4 keer per week op de racefiets te zitten, trainingen te doen volgens het schema van D1 Fietstrainingen en dan 1x per week naar de gym. In de gym zal ik nu vooral focus leggen op mijn core en kracht in mijn benen. Wel zal ik er een fullbody training van maken, want anders schiet m’n schouder zo weer uit de kom ;).

Goed! Dat was het voor nu even. Ik hoop zondag een mooi duurritje met Ilse te kunnen fietsen van zo’n 3 uur.. Binnenkort schrijf ik nog even over hoe het nu met mij en mijn burn-out ga. Of ik nog naar de psycholoog ga etc. Hoe is het met jullie? Zijn jullie nog veel aan het trainen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *